Categories
Modul Pantas Matematik

Rujukan Math Tahap 2 Ini Lengkap Dengan Video Tutorial

Nilai terbesar dalam Ebook Modul Pantas Matematik yang saya cadangkan adalah pada 11 video penerangan ini. Ianya boleh didapati di link (LINK AFFILIATE ANDA)Beribu-ribu jenis buku rujukan dipasaran. Sangat banyak rujukan yang bagus.

Harga pula kebanyakan bawah RM10.Namun… Namun kesemuanya tiada panduan lengkap seperti ini. Jika membeli 10 naskah buku rujukan pada anak yang berharga RM8 satu naskah, kita telah menghabiskan RM80 untuk kesemua naskah itu.Anak buat.

Dan bila tidak faham kat siapa mereka nak rujuk? Jika ibubapa mampu memberi penerangan elok, alhamdulillah. Jika tidak, ia umpama rujukan buta yang hanya berpandu pada jawapan sahaja.

Jika salah, dimana salah? Macamana jalan yang betul untuk selesaikan?Di sini peranan terbesar Ebook Cikgu Mohd Fadli Salleh. Ia lengkap dengan video yang boleh ditonton seberapa banyak yang kalian suka.Lebih menarik, modul pula boleh diulang cetak berkali-kali agar anak buat sampai faham dan kuasai.

Sangat menjimatkan bila modul yang sama boleh digunakan pada anak-anak yang lain pula.Beli sekali, guna berulang kali. Jimat banyak.Modul Pantas Matematik ini pula dibina oleh sahabat saya yang berpengalaman lebih 20 tahun mengajar Matematik.

Teknik rahsia beliau ada terkandung dalam 11 Modul ini.Satu teknik yang paling saya suka ialah teknik 4P. Satu teknik baru yang saya sendiri tak pernah terfikir selama mengajar 14 tahun.

Ia teknik yang sangat bagus dan membuatkan anak-anak mengira dengan pantas menggunakan alternatif lain.Apa itu teknik 4P? Kena tonton kat video penerangan saya dan buat terus latihan kat modul yang disediakan.

Harga Ebook ini ditetapkan pada harga RM149 sahaja.Namun…

Namun memandangkan UPSR berbaki 20 hari sahaja lagi, modul ini di lock harga pada harga #RM80 SAHAJA.

Ya, hanya RM80 sehingga UPSR ini. Selepas UPSR harga akan menjadi normal iaitu #RM149.Jadi, rebut peluang ini segera untuk mendapatkan harga promosi CUMA RM80 SAHAJA.

Klik link di bawah untuk dapatkan dengan segera.

[+] LINK AFFILIATE ANDA

Categories
Modul Pantas Matematik

Jangan Hafal Pecahan, Nanti Anak-anak Rugi Markah.

Pernah keluar dalam peperiksaan bulanan tahun 6, soalan Matematik kertas 2 minta murid lorekkan 1/4 dari pada gambar.Tapi gambar pecahan yang diberi itu sebanyak 12 bahagian.

Bukannya empat. Maka sangat ramai murid keliru dan terus lorek 4 bahagian dari 12 bahagian.Lebih dari separuh murid tahun 6 salah! Melorek 1/4 dari 12 bahagian pun salah padahal sepatutnya ia menjadi soalan bonus sahaja.

Ini kerana mereka gagal faham konsep pecahan setara.Pecahan setara antara topik yang sangat ditekankan dalam latih tubi Modul Pantas Matematik ini.

Lihat saja gambar ini, ini sebahagian dari ribuan soalan yang terkandung dalam Ebook Modul Pantas Matematik.Dan, hampir semua guru akan minta murid mereka hafal 1/4 = 0.25 = 25%. Hubung kait antara pecahan, perpuluhan dan peratus ini biasanya semua guru wajibkan murid mereka hafal dah.

Tapi bila keluar sahaja soalan minta tukarkan 4/16 kepada perpuluhan, murid terkial-kial nak jawab. Yang sedihnya, ramai yang salah.Ini kerana mereka hanya hafal buta tuli sahaja. Kaitan antara pecahan setara mereka tak kuasai.

Basic ini asas, namun percayalah sangat ramai tak kuasai.Sebab itu saya sangat syorkan kalian dapatkan Ebook ini untuk anak-anak yang ada di tahun 3-6.

Latih tubi untuk kukuhkan anak-anak dalam pecahan sangat ditekankan dalam 11 Modul Pantas Matematik ini.Lebih menarik, ianya bukan hanya ribuan set soalan beserta contoh sahaja. Ia disertakan dengan penerangan jelas dari aku tentang setiap sub topik ini.Cikgu Mohd Fadli Salleh ada terangkan dalam 11 video tau.

Biasa anak kita buat latihan tanpa panduan kan? Rugi lah begitu.Ebook Modul Pantas Matematik ini disertakan dengan 11 video yang boleh di download dan dilihat bila-bila masa sahaja samada dalam kereta, tengah makan, sambil baring dan santai-santai.

Jadi saya sangat-sangat syorkan kalian dapatkan Ebook Modul Pantas Matematik ini. Klik sahaja link ini untuk dapatkan ya :

[+] Tekan Disini Untuk Maklumat Lanjut

Categories
Sifirlicious

Sifir Umpama Jantung Matematik. Ketahui Teknik Hafal Sifir

Sifir ni umpama jantung bagi Matematik. Tak hafal sifir memang padah la jawabnya. Seawal tahun 2 anak-anak kita dah WAJIB kuasai sifir.Silibus sekarang memang sangat laju dan tinggi.

Kena pastikan anak-anak catch up dari awal. Ni dah masuk tahun 5 tahun 6 pun sifir tak kuasai lagi memang akan jadi masalah.Antara teknik nak bagi anak hafal sifir ialah melalui pujian dan kata-kata semangat.

Kena selalu beri dorongan dan pujian agar mereka termotivasi nak hafal sifir.Selain teknik pujian dan ganjaran untuk bagi anak bermotivasi nak belajar/hafal sifir, ada satu lagi teknik power tuan-tuan.Teknik ugutan dan dendaan. 🙊🙊🙊Ugut saja begini,”Kalau kakak tak hafal sifir 2-5, dalam masa seminggu, mama tak benarkan kakak sentuh tab/telefon pintar langsung.

Tapi kalau kakak berjaya hafal sampai sifir 9, mama bagi hadiah bonus. Kita keluar makan kat Pizza Hut.”Biasanya teknik ugutan lebih power dan berkesan berbanding teknik pujian dan ganjaran.Nak nak kalau letak rotan sebelah. Asal malas hafal, sebat sofa.

Biar dia dengar bunyi “Piappp!” yang menyeramkan itu.Rotan sofa je tau, bukan anak. Hihi.Cubalah!Nak anak belajar 9 teknik kuasai sifir dengan mudah dengan penerangan dan pengajaran melalui video dan bahan softcopy?

Dapatkan Ebook Sifirlicious yang aku buat ini. Memang best dan ramai suka tau. Hanya #RM80 sahaja.

Ini linknya :[+] Tekan Sini Untuk Maklumat Lanjut

Ianya diemelkan dan disertakan dengan video dan PdF ya. Senang boleh tengok dimana-mana dan boleh ulang cetak seberapa banyak kita suka.